logo
امروز : شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۵
[ شناسه خبر : ۴۱۰۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

سرمایه‌گذاران تمایلی به احداث سردخانه در زنجان ندارند

سرمایه‌گذاران-تمایلی-به-احداث-سردخانه-در-زنجان-ندارند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه سرمایه‌گذاران حوزه سردخانه درخواست تغییر کاربری می‌کنند گفت: این موضوع نشان می‌دهد که تنظیم‌گری اقتصادی در این بخش ضروری است.

روح‌الله حسنی در گفتگو با خبرنگار «موج‌رسا»؛ به مشکل کمبود سردخانه در استان به‌ویژه شهرستان طارم اشاره و اظهار کرد: دو سردخانه توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در شهرستان طارم در حال احداث است.  

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه کشاورزی شغل اصلی مردم طارم است و این شهرستان یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی در استان محسوب می‌شود، گفت: شهرستان طارم فاقد سردخانه بوده و ساخت آن در این شهرستان در دستور کار است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در ادامه افزود: دو متقاضی برای احداث سردخانه در شهرستان طارم پیدا شده‌اند و مراحل اولیه احداث این سردخانه‌ها در حال اقدام بوده و عمدتاً توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، اما سرمایه‌گذاران رغبت چندانی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه نشان نمی‌دهند.  

وی یکی از دلایل این مسئله را نبود صرفه اقتصادی عنوان کرد و گفت: بسیاری از سرمایه‌گذاران پس از مدتی درخواست تغییر کاربری سردخانه‌ها به طرح‌های دیگر را دارند. این موضوع نشان می‌دهد که تنظیم‌گری اقتصادی در این بخش ضروری است.  

حسنی گفت: استان آذربایجان‌غربی دارای چندین سردخانه است و سرمایه‌گذاری در این حوزه برای سرمایه‌گذاران این استان صرفه اقتصادی دارد. بنابراین تنظیم‌گری اقتصادی در این بخش بسیار مهم است و دولت باید در این زمینه تنها نقش تسهیل‌گری را ایفا کند.  

وی همچنین به حمایت‌های دولت از سرمایه‌گذاری در بخش سردخانه اشاره کرد و گفت: سال گذشته و امسال، احداث سردخانه در اولویت برنامه‌های استان قرار داشته است و به سرمایه‌گذاران در این حوزه تسهیلات ویژه ارائه شده است.  

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به آمار سردخانه‌های فعال در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۴ سردخانه با ظرفیت ۴۶ هزار تن در استان فعال است.

با توجه به گفته‌های رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، کمبود سردخانه به‌ویژه شهرستان طارم یکی از چالش‌های مهم بخش کشاورزی است. با این حال، تلاش‌هایی برای رفع این مشکل در حال انجام است و امید است با حمایت دولت و بخش خصوصی، این مشکل در آینده نزدیک برطرف شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۰
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۴
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۵
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۴
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۳
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۲